Praegusel keerulisel ja segasel ajal kerkib järjest rohkem üles küsimus, kuidas
hoida töötajate tööõnne, kui materiaalseid võimalusi jääb järjest vähemaks.
Mida teha kui raha ei ole ja kas raha teeb ikka õnnelikuks? Motivatsiooniteooriate
järgi on rahalise motivaatori mõju kõige lühiajalisem. Seega on praegu
suurepärane võimalus kasutada kõiki muid abinõusid.
1.
Tunne oma töötajaid. Selleks pea regulaarseid vestlusi.
Need ei pea olema pikad. Piisab iga nädal ka väikestest jutustamistest. Küsi
töötajatelt, mis talle rõõmu pakub. Kindlasti kõige lihtsam viis rõõmu pakkuda,
on jagada tunnustust. Väike kiitus, tähelepanek innustab rohkem kui kiituskiri
või üks kord aastas aastavestluse tagasiside. Kuid kiitmisel peab olema siiras.
Inimestel on hämmastav võime lugeda kehakeelt ja märke. Kui juht kiidab, aga
tegelikult tahaks koguaeg kritiseerida, siis sellest saab kohe aru. Sestap
tuleb juhil endas arendada sisemist kiitjat ja vaigistada kriitikut.
2.
Loo positiivne töökeskkond. Korralda oma meeskonnale
aegajalt väikesi koosviibimisi. Kasvõi ühine lõuna kord kuus või mõni peale
lõunane väljasõit. Veel parem lase töötajatel ise korralda ja ole kohal ning
rõõmusta koos nendega.
3.
Investeeri töötajate arengusse. Leia võimalusi
koolitusteks ja seminarideks. Raskel ajal aitab ka nö sisekoolituste tegemine.
Leia iga töötaja tugevad küljed ja lase neil olla koolitaja. Kusjuures igakord
ei pea see olema midagi tööalast. Mõnikord võib teha ka hobikoolitusi. See on hämmastav
kui andekad inimesed on. Lase neil särada.
Aruta töötajatega (eriti nendega, kes on altid
liikuma) nende karjääriplaane. Äkki leiab hetke töös midagi, mis neid arendab. Võimalusel
tuleb andekast töötajast loobuda ehk lasta tal edasi liikuda. Sest kõige raskem
on motiveerida töötajat, kes on oma ametikohal ammendunud. Kindlasti aruta oma
personalijuhiga, kuidas toetada andekate töötajate ettevõtte sisest arengut.
4.
Hoolitse töötajate heaolu eest. Kas neil on ergonoomiline
töökeskkond? Millised on nende toiduvalikud? Siinkohal muidugi ma ei poolda, et
juht hakkab töötajatele peale suruma oma vaateid. Kuid alati saab nügida. Kas
kontori kohvinurgas on küpsised/kommid või on hoopis õunad? Millised on
liikumisvõimalused? Kas sa juhina aktsepteerid, kui töötaja lõunapausil teeb
jalutuskäigu või trenni? Kuidas ise olla eeskujuks? Muidugi trenni ja
toitumisfanaatikust ülemus võib mõjuda täiesti vastupidiselt. Üldiselt
inimestele ei meeldi, kui neile midagi väga peale surutakse. Seega
tagasihoidlik nügimine on võib olla tulemuslikum.
Mida teha stressitaseme vältimiseks? Kas koguaeg
peab kiire olema? Eestlastel on mingi imelik viga. Kõik peab olema eilseks
tehtud. Ma ei tea kust see tuleb? Kui ükspäev välja mõtlen, siis annan teada😊 Aga stressijuhtimisel on juhil väga suur
roll. Kui juht on rahulik ja enesekindel, siis väheneb ka töötajate
stressitase.
5.
Lase töötajatel olla. Kõige rohkem rikub töörõõmu alati
sekkuv ja kontrolliv juht. See tekitab töötajas abitust ja tunnet, et teda ei
usaldata. Lase töötajal ise otsustada ja leida lahendusi. Aga ole juhina olemas
kui töötaja tahab midagi arutada.
Mõtle, mis suurendab Sinu töörõõmu?